"Genom evolution" (din idiot). "Ja många säger ju det...."

Vad kan göra en på ett sånt där rebeliskt humör en lördagsmorgon fyllt utav solsken, bra musik och allmänt välbefinnande?? Jo, en dörrklocka som ringer. Alltid när detta sker tänker man "åhh.. vad e det nu då?". Förväntade mig en försäljare när jag hastigt slängde på mig en tröja och gick för att öppna. Men nej då... där utanför står en uppklädd man, hans fru och deras lilla barn i en barnvagn. "Nej" tänkte jag snabbt, "jag har väl inte sagt upp lägenheten så någon är här för att kolla på den?". Men snabbt övergick rädslan till ett snabbt växande hat. Vad hade denna mannen i handen? Jo, en bibel så klart. "Vi går runt för att prata lite om bibeln med folk som är intresserade" säger han. Ett diskret "ok" är allt jag trycker fram och låt mig säga att det va som att hälla tändvätska på en så sakta slocknande eld. "BAM" sa det bara så börja han rabbla olika kapitel ur bibeln och jag tänkte bara "nej nej nej, sluta!". Så efter ett tag så kände jag att jag va tvungen att säga något. "Men för att vara ärlig så bryr jag mig inte alls om gud" sa jag. "Nej..... (pausen kunde pågått för evigt)... jo... men varför känner du så?" lyckades han få fram. "Nä, alltså jag ser det bara som en oerhört onödig sak och ser ingen som helst mening i att spendera tid på något som jag anser inte ens existerar". "Jo.... (ännu en paus som lika gärna kunde varat tills eftermiddagen)... men har du aldrig funderat på vart vi människor kommer ifrån?" (Där grävde du din egna grav tänkte jag diskret) "Genom evolution!" Då svarar han "Ja, det är ju många vi talat med som säger det" Efter ännu en lång tystnad så vågar hans fru säga ett ord och det va nog den bästa meningen dom lyckats säga under hela vårt samtal. "Men du får väl ha en sån bra dag då". "Ja, tack detsamma"

Vad vill dom här människorna?? Jag har sagt det till min flickvän förrut att kyrkan som ligger i närheten troligen är en tokig sekt, och idag tror jag att det blev bekräftat. Min teori är att dom måste värva medlemmar och att dom skickar ut nervösa nykommlingar ur sekten för att göra det. Kraven består säkert av att dom behöver ha med sig minst 4 nya medlemmar tillbaka om inte dom ska bli utslängda (eller få betala en stor straffavgift så klart. För alla vet ju att vara med i en sekt är DYRT!!)

Nä, jag säger bara det. Vill ni åt mig Hulankyrkan, då får ni skicka någon med bättre argument än "vad vi kommer ifrån?". Skicka hit någon som kan hypnotisera eller så här farligt hjärntvätta en. Då kanske ni har en chans annars kan ni hålla er i eran läbbiga sektbyggnad.

(P.s Vi tror vi såg sektledarna oxå. Dom tar endast lägenheterna på andra plan, och är grått hårbeväxta bägge två. Jag tror dom prioriterar dem som är högre upp än oss andra, lite närmare gud. Passa er för dom! D.s)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0